CILM - Homepage
Homepage Team Sandra Bettencourt

Sandra Bettencourt

Sandra Bettencourt holds a research fellowship in project CILM - City and (In)security in Literature and the Media (PTDC/CLE-LLI/110694/2009) at the Centre for Comparative Studies, University of Lisbon. She holds a degree in Art Studies (specialization in Film Studies, 2007), as well as an MA in Literary and Cultural Studies, with the dissertation Labirintos Hipertextuais: Possibilidades Cartográficas da Espacialidade em Jorge Luis Borges (2010) – both from the University of Coimbra. She is co-editor of (In)seguranças no Espaço Urbano. Perspetivas Culturais (2012). Her research interests include cinema, literature, performance, new media, and cultural studies, with a special preference for transcultural dialogues and interart studies

Edited books

• Fear and Fantasy in a Global World, Co-edited with Susana Araújo and Marta Pinto. Rodopi, forthcoming.
  • 2012, (In)seguranças no Espaço Urbano: Perspetivas Literárias e Culturais. Co-edited with Susana Araújo e Ana Raquel Fernandes. V.N. Famalicão: Húmus.

Published Articles

• “ENTRE LUZ E SOMBRA – INTERMITÊNCIAS IBÉRICAS”. CINE QUA NON - BILINGUAL ARTS MAGAZINE, forthcoming.
  • “Medos Públicos e Ansiedades Privadas: Políticas domésticas nas ficções do “9/11” e do “11 M””, with Susana Araújo. Francesa Negro (org.). ACT – 26. PÚBLICO E PRIVADO NA ÉPOCA CONTEMPORÂNEA, O DESLIZAR DE UMA FRONTEIRA. ESPAÇOS, SOCIEDADES, ARTES E MUDANÇAS, forthcoming.
  • 2012, “El Mapa de la Vida e El Corrector: Aproximações e distanciamentos das representações literárias madrilenas a Nova Iorque”. Babilónia - Revista Lusófona de Línguas, Culturas e Tradução forthcoming.
  • 2012, “Espaços Cibernéticos: «El Aleph», Los Angeles, Anarquitetura e Realidade Aumentada”. Jorge Martins Rosa (org.). Cibercultura e Ficção. Lisboa: Documenta, pp. 259-270.

• 2011, “As metrópoles de Lebbeus Woods: espaços livres e anarquitectura”. Revista Via Latina – Fórum de Confrontação de Ideias, nº 8, série VI (Março), “Reinventar a Cidade”, pp. 44-45. Secção Jornalismo A.A.C., Coimbra.
  • 2011, “Dead Man: Discursos Reescritos”. Quando os criadores apresentam obras de outros criadores: Actas do II Congresso Internacional Criadores Sobre Outras Obras - CSO’2011, com Ana Carolina Martins, João Paulo Queiroz (ed.), 41-45. Faculdade de Belas-Artes, Universidade de Lisboa.

| Back |