foto-5.jpg

Elisa Scaraggi

Elisa Scaraggi holds a degree in Translation and Interpretations of the University of Genova (Italy) and a Master degree in Modern, Comparative and Post-Colonial Literaturesof the University of Bologna (Italy). She entered the PhD-COMP programme in 2015/2016, as part of an FCT sponsored PhD (PD/BD/113727/2015).

Her research is on carceral literature, and more especifically, on Memórias do cárcere and Papéis da prisão, respectivelty by Graciliano Ramos and José Luandino Vieira, under the supervision of Susana Araújo (University of Lisbon) and Roberto Vecchi (University of Bologna). She is a postgraduate researcher at the Centre for Comparative Studies, working with the Project CILM.

• 2017. "Prisioneiro, militante e escritor: um novo olhar sobre as Memórias do cárcere e o seu autor" (review accepted for publication Teresa: Revista de Literatura Brasileira)
  • 2017. "Escrever é resistir: práticas de resistência nos Papéis da prisão de José Luandino Vieira" (article accepted for publication Revista Literatura e Autoritarismo)
  • 2012. Hora di bai, by Manuel Ferreira. Livorno: Vittoria Iguazu Editora. (Translation)
  • 2012. "Kaputu Kinjila e o sócio dele Kambaxi Kiaxi. Tradução para o Italiano de uma fábula angolana de José Luandino Vieira". In Cadernos de Literatura em Tradução n.12. Editora da Faculdade Filosofia, Letras e Ciências Humanas – USP, São Paulo, Brasil http://www.revistas.usp.br/clt/article/view/49536